Lydidentitet – giv dit brand en stærk ekstra dimension, der kan føles.

Lydidentitet – giv dit brand en stærk ekstra dimension, der kan føles.

Ekstra genkendelighed

Flere og flere virksomheder benytter i dag lydidentitet til at skabe brandgenkendelse på tværs af alle platforme.

Vi kender alle McDonald’s berømte lydsignatur, der minder dig om brandet blot ved en simpel genkendelig tonerække, som er blevet gentaget til udødelighed. Andre eksempler er Intel’s animerede lydlogo. Lyddesign skaber brandloyalitet Lydidentitet er en måde at kommunikere dit brands karakter eller stemning på. Såfremt lyden har den rette kvalitet og er designet til at understøtte brandet, kan lydidentiteten i høj grad være med til at skabe sammenhæng på tværs af platforme, ligesom den rette lydidentitet er et godt redskab til at skabe brandloyalitet. Følelser Lyd taler direkte til vores følelser, og derfor er en veldesignet lydidentitet en genvej til publikum på et mere sanseligt niveau. Lyden tilføjer et ekstra lag stil og retning At have en lyd betyder også, at brandet ikke kan lyde som hvad som helst. Det sender et signal. Det giver en ekstra tydelighed og en ekstra følelse.

Vi leverer nu lydidentitet fra eget studie

Vi har etableret vores eget lydstudie hos a-round, og med den professionelle musiker og komponist Stig Skovlind ved roret kan vi tilbyde at designe en unik lydidentitet til understøttelse af dit brand.  Stig har udgivet 5 soloalbums som sangskriver og har i en årrække været komponisten bag Kelloggs All-Bran’s tv-reklame i hele Europa og meget mere.

Kelloggs AllBran DK

Samspil mellem lyddesigner og kunde Udviklingen af en lydidentitet foregår i samarbejde med virksomheders marketingmedarbejdere. I samspil udvikles stemningen, og vi ender med et lyddesign, som henvender sig til målgruppen og understøtter forbindelsen mellem dit brand og dit publikum

Lydidentitet er en gammel nyhed Tv-programmer, radioprogrammer og nu websteder eller online udbydere betjener sig af lydidentitet og har gjort det siden de allerførste programmer så dagens lys. Det er så integreret en del af mediebilledet, at vi dårligt skænker det en tanke. Det nye er, at alle i dag har mediebårne kanaler ud til publikum. Vi har levet i så mange år uden lydidentitet, så vi måske glemmer potentialet. Men potentialet er stort. Tænk blot på gensynsglæden, når du sidder i biografen, og du oplever filmstudiets velkendte animerede logo med tilhørende lydsignatur.

Eksempler på lydidentitet

20th Century fox

McDonalds

Danske Spil

Nokia

Samsung

Related Posts