Hvad er Facebook-tjenester, og hvad bruges de til?

Hvad er Facebook-tjenester, og hvad bruges de til?

Du er måske stødt på navnet “Facebook-tjenester”, men hvad bruges det egentlig til?

Det vil vi komme lidt ind på i dette blogindlæg.

Inden du kan begynde at oprette Facebook-tjenester, er det vigtigt at tjekke, om din Facebookside er sat op til at kunne oprette det.

Hvis du er usikker på, hvordan du opretter tjenester, så har Facebook udarbejdet en fin lille guide til at hjælpe dig godt på vej.

Hvad er Facebook-tjenester?

Facebook-tjenester er en funktion, du som virksomhed kan benytte dig af, hvis du gerne vil fortælle, hvad du kan tilbyde af serviceydelser.

Her er det vigtigt at nævne, at det ikke er lige relevant for alle virksomheder at oprette Facebook-tjenester. Det er op til den enkelte virksomhed at vurdere.

Hvis du f.eks. har en malervirksomhed, er Facebook-tjenester en gylden mulighed for at fortælle omverdenen, hvad du kan tilbyde af malerservice.

Det kunne evt. være:

  • Malerarbejde
  • Spartling af vægge
  • Gulvslibning
  • … og hvad der ellers giver mening for din virksomhed

På hver enkelt tjeneste er der mulighed for at skrive en beskrivende tekst, tilføje en pris og hvor lang tid det tager at udføre. Derudover kan du tilføje et billede, der er med til at understøtte servicen.

I beskrivelsen er det altid en god idé at tilføje et link til din hjemmeside, der omhandler servicen. På den måde har folk mulighed for at finde mere information eller kontakte dig direkte.

Tjenesterne vil være synlige ude til venstre på din Facebookside som vist her:

Når en kunde klikker på “Tjenester”, kan de nemt og hurtigt danne sig et overblik over, hvad du tilbyder.

Hvad bruges Facebook-tjenester til?

Det kan fortælles meget kort og præcist …

Facebook-tjenester bruges til at fortælle omverdenen, hvad netop din virksomhed tilbyder af serviceydelser.

Som beskrevet tidligere er det en gylden mulighed for at nå ud til nye potentielle kunder, da rigtig mange mennesker bruger Facebook.

Det betyder også, at kunderne ikke behøver at forlade Facebook for at se, hvad du kan tilbyde dem.
Hvis du har fanget kundens interesse, skal de nok helt automatisk kontakte dig.

Related Posts