Hvad er Pinterest først og fremmest?
Du er muligvis stødt på navnet “Pinterest” før, men måske er du ikke helt klar over, hvad det egentlig er?
Så får du her en kort forklaring.
Pinterest er et socialt medie/visuel søgemaskine med fokus på deling af billeder.
Du kan søge inspiration til alt fra opskrifter, boligindretning, tøj og meget andet. Brugerne deler billeder, der er i deres interesse, og kan derved skabe en social identitet.
Og for nylig er Pinterest annoncering kommet til Danmark som noget nyt og er målrettet til virksomheder, der gerne vil skabe en visuel identitet for at få flere kunder.
Vil du gerne vide mere om Pinterest annoncering? Så læs med her.
Giv dine kunder mulighed for at høre din virksomheds historie
Når folk er på Pinterest, er det fordi, at de søger efter inspiration, gør-det-selv-projekter og for at finde et fællesskab med andre kreative mennesker. Det gør Pinterest til et ideelt sted at vise din virksomheds idéer og produkter.
Ved at oprette visuelt attraktive pins, kan du opnå en gruppe loyale følgere, kategorisere dem i annoncegrupper målrettet dine virksomhedsmål og køre succesfulde kampagner.
Kampagnernes opbygning
Du skal starte med at køre en kampagne, hvis du skal annoncere på Pinterest. Din virksomhed har en historie, der skal fortælles, og din kampagne er der, hvor det hele starter.
I en kampagne er der flere annoncegrupper. Det er her, at du indstiller bud og budget samt målretter til specifikke målgrupper. Opretter du mere end en annoncegruppe, opnår du forskellige mål og kan dermed fortælle forskellige dele af din virksomheds historie.
Når annoncegrupperne er oprettet, kan du lege med at promovere pins, der passer bedst til din kampagnes mål. Ved at ændre i din målgruppe eller ved at promovere en videopin, kan dine kampagneresultater påvirkes positivt.
Husk at have et mål for din kampagne
En kampagne skal altid have en titel og et mål. Hvis du fx gerne vil have flere loyale følgere, skal du som mål vælge at øge trafikken. Er det fx produkterne, du gerne vil have at brugerne opdager, så skal målet være at skabe opmærksomhed om dit brand.
Opbyg en annoncegruppe
Annoncegrupper er der, hvor tingene sker. Indstil din tidslinje, dit budget, din målgruppe og dit bud for de sponsorerede pins i gruppen.
Du kan se hvor forskelligt pinnere engagerer sig med dit indhold, når der oprettes flere annoncegrupper.
Man målretter forskellige annoncegrupper til bestemte målgrupper, og det vil give dig mulighed for at se og tilegne dig viden om, hvordan dine produkter og pins henvender sig bedst til pinnere.
De sponsorerede pins
Et billede skal altid være iøjefaldende. Opretter man flere pins, der viser det samme produkt kan man se, hvilke pins, der fanger hvilke målgrupper og hvilke, der opfylder målene.
Når et pin er slået op, betaler du for at promovere den. Pins bliver vist i din målgruppes startfeed og i relevante søgninger.