Der er ingen tvivl om, at Instagram har udviklet sig enormt meget siden det blev lanceret i 2010.
Det betyder også, at Instagram har fået en masse nye features, og det er nogle af dem, vi vil gennemgå her.
Instagram Checkout
Instagrams Shopping indlæg har været et stort aktiv for virksomhederne, så de kan tagge produkter på deres billeder, som derefter kan sende brugerne til produktet på hjemmesiden for at købe det.
Nu har de taget skridtet videre, og har nu – ligesom Facebook – lanceret en checkout feature.
Rent praktisk betyder det, at brugerne kan købe et produkt direkte fra Instagram uden at skulle forlade appen.
Det vil uden tvivl blive en kæmpe fordel; jo nemmere det er for kunderne at købe, jo større er chancen for at de gør det.
Og da brugerne i sig selv stoler på mere på Instagram end virksomheder, de ikke er helt bekendt med, kan dette medvirke til at gøre folk mere tilbøjelige til at købe, selv hvis de har været mere forsigtige.
Denne funktion er kun i beta-test og tilgængelig for et lille antal detailhandlere lige nu, men Instagram har historisk set udviklet sig fra disse tests til en mere udbredt lancering meget hurtigt. Flere brands vil sandsynligvis se det meget, meget snart.
Nye titelmuligheder til Instagram Live
Bruger du Instagram Live til at holde dit publikum engageret og etablere interaktion i real-tid med dine følgere? Hvis ja, så er det nu, du skal læse videre.
Instagram er lige nu i gang med at teste en ny feature, der vil give brugerne mulighed for at tilføje titler til deres live videoer.
Disse titler er værdifulde. Brugere, der kommer ser din video, bliver typisk efterladt lidt tabte og forvirret, når de først kommer ind. I modsætning til andre platforme, er der ingen beskrivelser eller titler. At have en titel vil derfor fortælle folk, hvad udsendelsen drejer sig om og hurtigt få dem med på vognen.
Udvidelse til Influencer-kampagner
Der er rygter om, at Instagram arbejder hårdt for at forbedre deres kampagneindstillinger for influencere og de brands, de arbejder med, og der er nu nyheder fra AdAge, at Instagram arbejder på at udvikle “Branded content ads”.
Disse annoncer vil gøre det muligt for brands at sponsere indlæg, der er oprettet af berømtheder og partnerskaber, og derefter promovere dem som de vil i deres egne indlæg eller annoncer. Det er i det væsentlige en udvidelse af deres nuværende mærkevarer til mærket indhold, der fungerer sammen med “Paid Partnership” -tags.
Dette skyldes delvis Instagrams arbejde for at gøre platformen mere autentisk og gennemsigtig, samtidig med at den er mere venlig for virksomhederne. Hvis brands er i stand til at udnytte gennemsigtig influencermarkedsføring og promovere det yderligere, er det kun en god ting.
Det er dog stadigvæk uvist om, hvornår denne nye funktion vil dukke op, men da det blev annonceret på en konference og ikke spottet af en “indfødt” eller af kodehackere, er der en god chance for, at vi ikke vil have denne endnu.
Nye opdateringer til IGTV
IGTV er ikke rigtig kommet igang som Instagram havde håbet på, idet brugeren holdt sig mere til de super korte Stories.
Instagram forlader dog ikke IGTV, og i stedet fordobles det for at gøre det mere tiltrækkende for brugerne.
Nogle få brugere har set, at Instagram er begyndt at udbygge et nyt layout til IGTV og øget søgefunktionalitet.
Instagrams hovedside ligner Snapchats Discover-side, hvilket sætter mere fokus på at finde indhold, som brugerne er interesserede i, i stedet for bare at se, hvad der kommer op på skærmen.
Dette vil forhåbentlig give de forskellige brands lidt ekstra synlighed, få dem til at blive opdaget af interesserede brugere, og folk vil forhåbentlig forblive på kanalen i længere tid i stedet for bare at miste interessen med det samme.
Denne nyhed kommer på Instagrams hæle, så profiler kan dele forhåndsvisninger af deres IGTV-videoer direkte til Instagram, som derefter kan transportere interesserede brugere til den sekundære app for at se mere. Hvis du ønsker at få flere visninger på dit langformede indhold, er den funktion stadig den bedste til at stole på.
Instagram lancerer IGTV Previews i dit nyhedsfeed
Hurtig recap: IGTV er en standalone app, der giver brugerne mulighed for at uploade langformet, vertikalt videoindhold, der optager hele skærmen.
Idéen er, at der er forskellige brugerkanaler, og som i tv, er der konstant noget, som du spiller, mens du går fra kanal til kanal.
Selv om det er en standalone app, er der en integration med hovedplatformen, og dine følgere på Instagram vil blive underrettet, hvis du deler nyt indhold på IGTV.
Denne integration blev kun taget et skridt videre, så brugerne kunne dele forhåndsvisninger af deres IGTV-videoer i den vigtigste Instagram-nyhedsfeed.
Da Instagram har højere engagements- og visningsfrekvenser, giver dette en effektiv måde at køre mere relevant trafik over for at se resten af dit indhold.
Vil du maksimere synligheden af dit indhold? Du kan dele et minuts preview af din IGTV-video, når du uploader den. Brugere vil tydeligt se den lille knap “Se fuld video”, så de kan klikke og blive taget direkte til det fulde indhold.
Hvis du bruger IGTV som markedsføringsplatform, kan du drage fordel af dette for at få så mange visninger om dit videoindhold som muligt.