Helsingør Flisecenter
Fra traditionel flisebutik til moderne livsstilsbrand
Stor flise- og interiørforhandler med base i Helsingør




Udfordringen
Modernisering af driften for at understøtte overgangen fra fliseforretning til komplet interiørforhandler.
Design og branding
Vi skabte en komplet visuel overhaling for at matche virksomhedens nye retning.
Resultatet er en brandidentitet, der føles struktureret, moderne og førsteklasses - og som placerer butikken på linje med avancerede interiør- og designforhandlere.
Denne nye æstetik forbedrer også kundeoplevelsen i det fysiske showroom.

Gammelt logo

Nyt logo
Webshop
Fra knap nok fungerende til fuldt integreret
Den oprindelige webshop var klodset, forældet og helt afkoblet fra lageret ... så meget, at ingen ville have bemærket, hvis den forsvandt.
Den nye webshop er en anden historie.
Den er nu fuldt integreret og fungerer både som en e-handelsplatform og et digitalt showroom - så kunderne kan gennemse, prøve og handle i én sammenhængende oplevelse.
De fleste kunder begynder deres rejse online med prøvebestillinger (fliser, malingstestere osv.) og besøger derefter den fysiske butik, når de er klar til at foretage større indkøb.
Marketing
Fastlåst i en 5-årig kontrakt med et underpræsterende marketingbureau ... ja, det er ikke godt.
At være bundet til et underpræsterende bureau i fem år er aldrig et godt setup. I tæt samarbejde med Dorthe fra Helsingør Flisecenter var vi i stand til at opsige kontrakten efter at have bevist, at bureauet ikke havde leveret det, der var blevet lovet.
Meta annoncer
Målrettede kampagner promoverede fliseprøver, der blev sendt til kunderne, hvilket gjorde det nemmere at udforske farver og kombinationer derhjemme. Det hjalp med at flytte fliser (som normalt er et butikskøb) til en vellykket online produktrejse fra prøve til fuld ordre.
Google Ads
Målrettede Google Ads har øget synligheden blandt lokale kunder, fagfolk og indkøbere i hele Danmark og muliggjort vellykkede landsdækkende kampagner.
SEO-strategi
Vejledninger, blogindlæg og artikler blev skabt for at øge synligheden på tværs af både kerneprodukter og sekundære varer, samtidig med at brugeroplevelsen blev forbedret. Et klart eksempel på, hvordan stærk SEO kan nå langt ud over det indlysende.
E-mail-marketing
Bruges til at dele nyheder, nye produkter og praktisk inspiration; rettet mod både private kunder og professionelle håndværkere.
Vi har hjulpet med at etablere Helsingør Flisecenter som en pålidelig destination i Nordsjælland, hvor vi har vist showroomet og produktsortimentet frem for at være top of mind lokalt.
I dag strækker brandets rækkevidde sig langt ud over regionen, og kampagnerne kører med succes på nationalt plan.

ERP-integration
Shopify møder Kompas4
For at bygge bro mellem moderne e-handel og ældre drift byggede vi en tilpasset integration mellem Shopify og Kompas4, kundens eksisterende regnskabs- og lagersystem ... og lad os bare sige, at datastrukturen var en smule forældet.
Vi havde brug for kontrol over dataene
Så vi skabte en brugerdefineret Laravel Nova middleware allows:
Live tovejssynkronisering til Shopify og Kompas4
Automatisk validering af datakvalitet
Selvhelende synkronisering for at forhindre nedbrud
På trods af ERP-systemets alder og begrænsninger nyder kunden nu godt af et smidigt, moderne workflow uden at skulle udskifte centrale forretningssystemer foreløbig.
Der er ingen tvivl om, at vores udviklingsteam ønsker at erstatte Kompas4 med et mere moderne regnskabssystem i fremtiden.
IT-infrastruktur
Vi erstattede det forældede og dyre IT-setup med en ren og moderne løsning.
UniFi internet-system
for bundsolid tilslutning og nem administration
AI-drevet sikkerhedssystem
via Protect-appen, med automatiseret bevægelses- og besøgssporing
UniFi internet-system
for bundsolid tilslutning og nem administration
Vi trak også stikket til VPN'en, fordi alt arbejdet alligevel foregår på stedet og i browseren, og fordelen ved at arbejde med en VPN er tæt på nul.
Denne nye infrastruktur sikrer pålidelighed og ro i sindet til en brøkdel af de oprindelige omkostninger.
Det er ret vildt, at den årlige regning gik fra ≈ 500.000 til kun ≈ 10.000 årligt med et langt bedre produkt.

Et varigt partnerskab
Vi fortsætter med at støtte teamet med infrastruktur, udvikling og markedsføring.
Webshoppen og infrastrukturen kører pålideligt, og teamet klarer selv den daglige drift.
Vi er fortsat involveret på et strategisk, markedsføringsmæssigt og teknisk niveau; vi yder support ved lancering af nye produktlinjer, løser problemer i yderste konsekvens og sikrer, at opsætningen fortsætter med at skalere med virksomheden.