Brugerundersøgelse

Vi skal forstå dine kunder

Kend og forstå din målgruppes adfærdsmønstre

Brugerundersøgelser er afgørende for at skabe kendskab og forståelse for sin målgruppe.

Det fortæller dig som virksomhed, hvad kunderne kan lide og hvad de ikke kan lide ved din virksomhed. Brugerundersøgelser med fokus på digitaltilstedeværelse kan rigtig givende for dig og dine kunder. Du kan i gennem din forståelse for brugeren i mødekomme der behov og på den måde øge dit salg.

Forstå din kunde

Skab kendskab og forståelse for din kunde i gennem brugerundersøgelser. Gør brug af digitale redskaber til at danne overblik over dine kunders adfærdsmønstre og ager ud fra dette.

Hvorfor Brugerundersøgelser
  • Find ud af hvad der fungerer
  • Skab kendskab til dine kunder
  • I mødekom dine kunder
  • Øg mulighederne for salg

Fokusgruppe interviews

Vi står for facilitering og referat, samt opsamling, så vi kommer derhen vi ønsker

Til denne type af brugertest samler man en lille gruppe mennesker for at snakke om et specifikt område i jeres virksomhed. Det kan fx være meninger om et produkt eller en service.

Spørgeskema

Find ud af hvad jeres kunder synes om jer

Gør brug af spørgerskema/survey til at finde ud af hvad jeres kunder tænker om jeg. Vi står for hele processen og fra at stille de rigtige spørgsmål, til den tekniske opsætning.

Vi ved hvordan i får mest muligt ud af spørgeskemaundersøgelser, samt hjælpe jer med dette og dermed skabe det bedste udgangspunkt for at få mere ud af jeres forretning der hvor det er nødvendigt.

Er spørgeskemaer en god idé?

Ja! Vild god!

55%

Det er en udmærket idé

25%

Nej, det er en skidt idé

15%

Hvad er spørgeskemaer?

Få dine kunder i snak
  • Hvad fungerer?
  • Hvad fungerer ikke?
  • Hvad ønsker de?
  • Hvordan skal det gøres?
Tal om det konkrete
  • Vis dine fremtidige produkter
  • Fortæl om muligheder
  • Få feedback fra kunder
  • Kom i kontakt med kunderne

Eyetacking

Eye-tracking vil sige, at du følger testpersonens øjenbevægelser imens de navigerer rundt på hjemmesiden. Man bruger en speciel pupil-tracker, som kobles til computeren, hvorefter det er muligt at analysere, hvor testpersonens opmærksomhed bliver draget hen.

Denne metode kan også bruges til at få information om, hvordan testpersonen interagerer med individuelle sider, teste design og layout eller om der er noget, der fjerner fokus på siden.

Splittest

En splittest betyder, at man tester forskellige versioner af hjemmesiden for at se, hvilken version, der er mest effektiv. Altså en form for test hvor, hvor man laver to versioner af en given hjemmeside, med små forskelligheder og der igennem ser hvilken hjemmeside der konvertere mest.

Her kan man eksempelvis teste forskellige farver på knapper (CTA), hvor kontaktinformationer skal stå og andre ting man er i tvivl om eller blot ønsker at optimere.