Sociale Medier

Skab en social relation

Annoncering

Synlighed der, hvor dine kunder er

Tekstforfatning

Vi skal tale direkte til kunden

Medieproduktion

Billede og lyd, der har effekt

Rapportering

Faktabaserede beslutninger

Sociale Medier er værdiskabende for alle typer virksomheder. Det handler blot om, hvordan det benyttes.

Vi er din sparringspartner, som hjælper din virksomhed med at implementere den rigtige sociale digitale strategi.

Sammen finder vi den rigtige løsning

Vi dykker sammen ned i, hvilken type virksomhed du driver, og hvilket indhold  der vil være passende til din målgruppe. Vi hjælper dig også med at finde frem til, hvilke kanaler der vil gavne din virksomhed.

Forstå dine kunder

Sociale medier er muligvis den mest effektive og direkte adgang til at møde dine kunder. Om det er de traditionelle sociale medier eller nytilkomne, har vi styr på, hvordan man møder kunden i øjenhøjde. Vi kan gøre dig synlig, der hvor dine næste kunder er.

Derfor skal jeg bruge sociale medier
  • Større kendskab
  • Højere engagement
  • Øget antal kunder
  • Øget salg
  • Mere websitetrafik

Den dårlige undskyldning

Jaja, vi har hørt den 400 gange før: “vores virksomhed har ikke brug for Sociale Medier”

Den veletablerede virksomhedDet går jo nok

Jamen vores virksomhed passer slet ikke til de sociale medier

Vi griber dine idéer og fører dem ud i livet

Sådan skaber vi din sociale mediestrategi

Sociale medier er uden tvivl der, hvor kunden befinder sig, og det er derfor vigtigt at skabe værdi.

Vi hjælper dig med at navigere rundt på de forskellige medier og sikrer ligeledes at få styr på alle lavt hængende frugter, der måtte være.

1

Starten på noget godt

Vi vil aftale et møde, hvor vi inden har dannet os et overblik over dine sociale medier.

Der vil forventningsafstemmes og drøftes hvilke sociale medier, der er de rigtige for din type virksomhed, hvilken målgruppe du skal gå efter, hvad dine målsætninger er og hvilken fremtoning du ønsker.

2

Vi tryller

Nu begynder magien for alvor at udfolde sig. Efter mødet vil vi sikre en god struktur på dine sociale medier.

Vi tager dine sociale medier til nye højder med fængende tekster og kreative designs, der tilpasses din virksomheds fremtræden. Her tager vi de virkemidler, vi ved fungerer, i brug.

3

Et velfungerende samarbejde

Igennem hele processen vil du altid kunne komme i kontakt med os. Vi lægger stor vægt på et velfungerende samarbejde, hvor tillid spiller en væsentlig rolle. Vi stræber efter glade og tilfredse kunder, og ønsker at skabe vækst for din virksomhed gennem vores arbejde.
4

Du er i trygge hænder

Du kan forvente at få fingrene i dygtige specialister, der til daglig sidder med mange forskelligartede opgaver på de sociale medier for virksomheder i forskellige brancher. Vi udforsker og finder den bedste vej for din virksomhed til at opnå succes på de sociale medier. Vi kommer derfor med en bred viden inden for feltet.

Håndtering af Sociale Medier

Få styr på jeres sociale medier og få overblikket tilbage.

Vi håndterer dine sociale medier og hjælper med at sikre en strategi, der er ensformig på alle jeres kanaler.

Det kan være en mundfuld at skabe overblik, og man kan hurtigt få de forkerte budskaber ud.

Opnå en tydelig sammenhæng mellem dine kanaler, når vi guider, håndterer, planlægger og eksekverer på dine forskellige medier.

Datadrevet beslutninger

Vi hjælper med at gøre dit indhold effektivt give dig et indblik i hvordan det hele hænger sammen.

Læs mere om rapportering

Facebook

Verdens største medieplatform

Markedsfør dine produkter

Facebook er et af de mest anvendte sociale medier, hvilket gør platformen enormt effektiv, når du skal have markedsført dine produkter bredt ud. Det er et stærkt talerør, hvor du kan kommunikere nemt og hurtigt med dine følgere. Du kan blandt andet kommunikere gennem chatfunktionen, nyhedsfeedet og i  dine historier.

Få fat i flere følgere

Du kan opnå en større følgerskare, hvilket kræver godt og struktureret indhold. Det kommer ikke natten over, men fanger du dine følgere og potentielle følgeres interesse, kan det gå stærkt. Det vigtige er at kende sin målgruppe, så du kan skabe den rette værdi for dem.

Inspirer dine følgere visuelt

Ud over at skrive tekster, der fanger dine følgere, er billeder en simpel visuel måde at nå ud til dem på. Sørg for at have et tydeligt visuelt design, så dine følgere har nemt ved at genkende dig. Du kan også finde flere virksomheder, der benytter sig af ’live’-funktionen, hvor man taler i nuet til sine følgere.

Husk din Tone of Voice

Størstedelen af det indhold du lægger ud på platformen, uanset om det er video- eller billedmateriale, skal have samme tone-of-voice. Det er vigtigt at dine følgere ved, hvem du er, uden nødvendigvis at kigge på dit virksomhedsnavn. Det handler om at fange interessen hos folk.

Annoncering på Facebook

Det er muligt at annoncere på Facebook, hvilket sker gennem din virksomhedsprofils Business Manager. Der er det muligt at gøre dine kampagner skarpe og målrettede, hvorpå du kan opnå større synlighed, salg eller noget helt tredje. Der er mange muligheder. Der kan laves tilpasninger til alt fra målgruppe og demografi til interesser og adfærd.  Og vigtigst af alt så kræver det ikke et stort budget at starte kampagner op.

Få styr på din Facebook profil

Vi hjælper dig i gang på Facebook, opretter en virksomhedsprofil til dig og får dig ud over rampen. Vi lægger den korrekte SoMe-strategi, sørger for en sammenhæng mellem dine sociale medier og sikrer godt indhold – både visuelt og tekstmæssigt. Du vil opleve, at vi har styr på de rigtige formater og opsætter dine kampagner og almindelige opslag korrekt. Vi overvåger din side og optimerer dine budgetter, så du opnår de bedste resultater.

LinkedIn

Det erhvervsorienterede sociale medie

Dit B2B værktøj

Hvis din virksomhed primært henvender sig til B2B er der en rigtig god grund til at lægge kræfterne og ressourcerne i LinkedIn. Her finder du mange virksomheder, som søger sparring.

Du skal være skarp

For at kunne opnå succes på LinkedIn er det vigtigt med en fyldestgørende virksomhedsprofil. Den skal fremstå knivskarp og med relevante links fx din hjemmeside.

Brug din profil aktivt

Det er vigtigt at være aktiv. Du skal ’synes godt om’, følge personer og andre virksomheder, kommentere på opslag, og så er det vigtigt at oprette samt dele opslag. Det er vigtigt at dine opslag har relevans for din virksomhed, hvis du ønsker at opnå succes. Man er ikke lige så personlig, som

Find din næste medarbejder

LinkedIn er en rigtig god måde at bruge til rekruttering. Hvis man skal finde sin næste medarbejder, vil det derfor være smart at benytte platformen. Det er muligt at få mange oplysninger om personers faglige profiler, da deres egne profiler er en form for online CV.

Få fat i nye kunder

En god tekst på din profil, der fokuserer på, hvilke værdier virksomheden kan have for nye potentielle kunder sammen med relevante links til hjemmesiden, vil i de fleste tilfælde være den helt rigtige vej til generering af leads. Har du derudover også et relevant billede tilknyttet virksomhedssiden, vil troværdigheden stige.

Lad os få styr på din LinkedIn profil

Vi hjælper vores kunder med at oprette deres LinkedIn profil, tilpasse den med vigtige nøgleord og beskrivelser samt oprette relevante opslag. I den daglige drift hjælper vi desuden også med annoncering af opslag, så du når ud til endnu flere mennesker. På LinkedIn er det nemlig kun en meget lille procentdel (ca. 20%) af dine følgere, der rent faktisk ser dit opslag – derfor er det en god idé med annoncering og dermed få en større rækkevide.

Instagram

Det næststørste sociale medie blandt danskerne

Interager med dine følgere

Instagram er en langt mere personlig platform end vi kender fra eksempelvis Facebook. Brugerne er mere tilbøjelige til at interagere med din profil, hvilket man skal benytte sig af. Der er mulighed for at tage brugerne med ’bag om’ i din virksomhed gennem blandt andet stories. Platformen er samtidig ekstrem visuel anlagt, da ens profil laves ud fra billeder man poster.

Kend din målgruppe

Instagram kan bruges til både visning af produkter samt ’bag om’ billeder og videoer. Det er meget vigtigt at kende sin målgruppe, så man kan styre hvilket indhold der har bedst interesse. Billeder og videoer kan hurtigt drukne hvis ikke man holder den i live og får skabt et bånd til målgruppen.

Brug #hashtags

Hashtags på Instagram er søgbare og er derfor en vigtig del af din mulighed for at blive set. Det er dog vigtigt at bruge de rigtige hashtags, som har relevans for din virksomhed. Forkerte eller for mange hashtags kan have modsat virkning og ligne spam.

Fordele ved en virksomhedsprofil

Det kan være rigtig brugbart at få lavet en virksomhedsprofil, da man kan se statistikker over færden på ens side. Du kan se alt fra målgruppens alder, køn og demografi til hvornår de er mest aktive og hvad tid på dagen de interagerer. Det gør det væsentligt for din måde at ramme målgruppen på. Med en virksomhedsprofil kan du også sælge dine produkter.

Få succes med din Instagram

Vi hjælper vores kunder med at oprette profiler, opdatere profilerne med nye billeder, videoer og de såkaldte stories. Desuden hjælper vi også med annoncering på Instagram, så du kan få spredt din virksomheds budskab ud til endnu flere mennesker og derved opnå flere følgere.

YouTube

Den næststørste søgemaskine lige efter Google

Kom nemt i gang

Alt du skal bruge for at starte en YouTube kanal er en Google konto, som tilknyttes til din kanal. Derefter er du klar til at lægge videoer op og skabe en struktur for din kanal. Det er vigtigt at kvaliteten er god og vil i langt de fleste tilfælde godt kunne optages på en Android eller iPhone. Når der kreeres videoer, skal du huske, at alt der postes har relevans for din virksomhed og samtidig kan give værdi til din målgruppe.

Markedsfør dig

Du kan markedsføre dig gratis på YouTube, men kan også benytte betalt annoncering – alt efter hvad der giver mening for din virksomhed i den pågældende situation. Som start vil en gratis profil være fint, dog kan det være oplagt med betalt annoncering hvis man ønsker en hurtig måde at opnå større synlighed på.

Få dit budskab ud visuelt

Videoer er ofte mere personlige og kan ramme anderledes end tekstindhold. Du kan derfor komme ud med budskaber på en mere visuel og personlig måde. YouTube er for alle typer virksomhed, så længe man husker at skabe værdi igennem videomaterialet.

Nå ud til flere personer

Når dit videomateriale er lagt på YouTube kanalen vil det altid være enormt vigtigt at puste liv i dine videoer. Derfor kan du med fordel hive fat i dine andre sociale medier, da du opnår en større synlighed ved at fodre algoritmerne med delinger, likes osv. Et oplagt medier kunne være på din Facebook side, da den kan deles yderligere den vej igennem.

Få styr på din YouTube kanal

Vi hjælper vores kunder med at optage videoer, redigere videoer samt uploade dem til YouTube. Vi skaber struktur og sammenhæng mellem dine sociale medier. Vi hjælper også med betalt annoncering, booster din kanal og fodrer algoritmerne. På YouTube fungerer betalt annoncering ved at du kun betaler for annoncen når en person ser mindst 30 sekunder af den.

Pinterest

For de virksomheder, der har et visuelt produkt at fremvise

Inspirer med dine produkter

Pinterest er ikke lige så udbredt som blandt andet Facebook og Instagram, så det kan være en fordel at benytte platformen. Hvis du skal på Pinterest vil det være oplagt hvis din virksomhed sælger fysiske produkter, da inspirationsbilleder falder godt ind. Dine brugere vil typisk lade sig inspirere af alt fra nye idéer til boligindretningen, opskrifter, mode og meget mere.

Annoncer på platformen

Pinterest er en platform med gode muligheder for annoncering af dine produkter. Pinterest har et hav af inspirationsbilleder placeret, hvilket gør at din annoncering føles mindre som en reklame for brugeren. Du kan nemt lade dine billeder falde ind i mediet, hvilket kan være til din fordel. Brugerne kan komme direkte til din side, dine andre sociale medier eller direkte ind på din website og ende ud i et muligt køb. Det kan derfor godt betale sig at kigge lidt ind i annonceringen på Pinterest.

Få indblik i din virksomhed

Du kan nemt oprette en virksomhedsprofil, som giver dig flere muligheder end hvis du havde en privat profil. Opretter du dig som en virksomhed kan du få fingrene i relevante statistikker, som kan målrette din annoncering Det er vigtigt at du husker at give værdi til brugerne med dit indhold, da du kan skabe mere trafik til eksempelvis din virksomheds website.

Få styr på din Pinterest

Vi hjælper dig med at oprette en Pinterest profil, så du kan komme godt fra start. Har du allerede en profil kan vi styrke den ved at skabe sammenhæng med dine andre sociale medier. Vi styrer din annoncering og overvåger din profil. Vi sørger for at hjælpe dig godt på vej med en god struktur, og hjælper yderligere med at øge kendskabsgraden.

SnapChat

Millioner daglige brugere på verdensplan

Vis dit produkt

Snapchat er en platform, der ikke er til direkte salg. Du bruger det mest til at vise dine produkter. Målgruppen er primært de yngre, under 25 år, hvilket vil være oplagt at tænke ind i din videre sociale mediestrategi.

Et hurtigt medie

Du kan ikke opbygge et newsfeed, som du kan på flere af de andre sociale medier som eksempelvis Facebook. På Snapchat kan du lave videoer i nuet eller tage fra dine tidligere videoer i dit bibliotek. Det er vigtigt at forstå hvordan mediet kun viser dine videoer i 24 timer og derefter sletter dem igen, da det kan gaven din strategi. Det er derfor et medie der lever meget i nuet.

Annoncering på platformen

På Snapchat kan du benytte dig af annoncering, der kan lede til trafik på din website, føre til downloades af apps eller lignende. Der er flere muligheder for annoncering gennem de almindelige Snapchat annoncer, filtrer og sponserede lenses. Annonceringen udvikler sig løbende og skaber derfor nye muligheder.

Få styr på din Snapchat

Vi hjælper gerne din virksomhed med at komme på Snapchat, lægge en strategi eller lave konkret indhold. Vi kan oprette annoncer for din virksomhed, som har relevans for dig og samtidig skaber en sammenhæng mellem dine andre sociale medier. Vi holder gang i din målgruppe og giver dig mulighed for at interagerer meget mere med din målgruppe.

TikTok

Et videobaseret medie, som er blevet populært over hele verden

En videobaseret platform

TikTok er en voksende platform, hvor man sætter videoer ind på sin egen profil. Det er vigtigt at skabe værdi for dine brugere, hvis du skab være på TikTok som virksomhed. Det er et meget omskifteligt medie, hvor tingene går stærkt. Du skal derfor også have løbeskoene på og lære hvordan du underholder dine brugere på det rigtige tidspunkt.

Forstå målgruppen

Der er på verdensplan intet mindre end 500 millioner aktive brugere, hvor de fleste af dem er unge personer i alderen 16-24-årige. Brugerne agerer hurtigt og kan nemt ’scrolle’ forbi indhold der ikke fanger deres interesse. Det er derfor vigtigt at kende målgruppen, så du kan opnå de bedste resultater. Brugerne på TikTok kan lave videoer med filtre, grafik, lip-sync, memes og mere til. Det samme kan du på din virksomhedsprofil.

Øg din kendskabsgrad

Ved at anvende TikTok til din markedsføring er det muligt at øge kendskabsgraden af din virksomhed og dine produkter. Du har mulighed ofr at ramme nye, potentielle kunder og eksponere til allerede eksisterende brugere gennem remarketing.

Annoncer på TikTok

På TikTik er det muligt at lave betalt annoncering, hvis man ønsker at give et boost til sine organiske opslag. Ved den organiske metode, oprettes en profil, som aktiveres til Google analytics hvorefter der kan skabes indhold på profilen. Hvis der derimod er tale om betalt annoncering vil det foregå meget lig det gør på Facebook. Du kan definere målgruppevalg og bestemme hvorhenne annoncerne skal vises.

Få gang i din TikTok

Vi hjælper dig med at få styr på din TikTok, oprette en konto eller få skab en korrekt strategi til din nuværende konto. Vi sørger for at der altid er sammenhæng mellem dine sociale medier og at dine videoer har relevans for din virksomhed. Vi går efter at skille os ud og lave videoer der opnår nye højder.