Spillested med plads til 330 gæster

Karosserifabrikken Helsingørs nye spillested

I gamle dage var bygningen, som navnet siger, bilfabrik. Kundens ønske var at bevare den rå stemning af industri og solidt håndværk.

DESIGN

Håndtegnet logo med fokus på detaljen

En skarp orange der symbolisere glæde, kreativitet og opmærksomhed. Logoet er bygget op af elementer fra rock musikken og karosseriet på en ældre bil.

PROGRAMMERING

En responsiv WordPress hjemmeside

Hjemmesiden er bygget op med det formål at sælge billetter, tiltrække frivillige og fortælle om historien og vision bag karosserifabrikken.

Intro

Karosserifabrikken er klar med 4 koncerter, nyt website og et let genkendeligt look på sociale medier

Helsingørs nye spillested har fået sit første website. Websitet har vi udviklet i tæt samarbejde med kunden og i respekt for stedets historie. I gamle dage var bygningen, som navnet siger, bilfabrik. Kundens ønske var at bevare den rå stemning af industri og solidt håndværk. Dette for at overføre følelsen til det repetorie som Karosserifabrikken ønsker at tilbyde det musikglade lokale publikum.

Murergade – som stedet har heddet i en mellemliggende periode er nu blevet totalrenoveret og ombygget så koncertsalen rummer op til 330 publikummer og er indrettet med scene, lyd og lys.

Processen

Ejerparret af Helsingørs nye spillested Karosserifabrikken Anders Nannerup og Mette Agerskov bad os levere en designlinie med logopakke til website og diverse sociale medier, som skulle afspejle stedets oprindelige historie.

Vi tog fat og fandt gamle billeder fra dengang stedet var bilværksted og bilfabrik. Hurtigt fandt vi ud af at benytte et smukt kølergitter som baggrund for logoet og processen var igang. Vi fandt 3 farve varianter som skulle gå igen i logoerne og i designet generelt. Websitet blev bygget i wordpress i samarbejde mellem vores udviklere og ejerne.

Resultatet

Helsingør har nu et helt nyt spillested med nyt website og helt en ny designlinie der dækker websitet, Facebook og Instagram. På websitet er hovedvægten lagt på events/koncerter som vises tydeligt, enkelt og overskueligt med præsentation af kunsterne, inkl. video og billetlinks.

Desuden er der opsat et enkelt og overskueligt galleri der skal fyldes med billeder fra events så man kan se liv og glade dage fra den nye koncertsal. Stedet vil fungere som en forening drevet ved hjælp af frivillige. Websitet er sat op til at håndtere tilmelding af frivillige og nyhedsbreve til dem og publikum i øvrigt. Websitet er integreret med nyhedsbrevsmodulet Mailchimp.