Organisk annoncering er stadig en vinder, på de sociale medier.

Dette betyder også at dem, der gjorde et godt arbejde i de spæde SoMe år og frem til nu høster frugten. Det vil nemlig betyde, at man har større chance for et højt antal følgere på sin side. Her kan du læse om, hvordan du fanger brugerne i et ellers propfyldt feed. 

Gør noget ud af grafikken 

Hos a-round bruger vi en del tid på at finde det rigtige grafiske udtryk til de opslag, vi laver for kunderne. Dette gør vi fordi, at vi kender vigtigheden af gode og fængende billeder. Hver dag scroller millioner af danskere, hvad der svarer til højden på frihedsgudinden. Dette betyder også, at der er rigtig mange opslag, som man bare scroller forbi. 

Det er derfor vigtigt, at man vælger sine billeder til opslag med omhu. Det er nemlig dem, der skal sørge for, at brugerne stopper ved lige netop dit opslag. Når man stopper ved et billede, er der også langt større chance for, at de læser det indhold, der er til opslaget. Du øger dermed din chance for, at komme ud med dit budskab til brugerne. 

Vi anbefaler derfor at bruge god tid på dit grafiske indhold. Dette kan både være i form af billeder, grafik, Gif, memes eller videoer. 

Specielt videoer er i mange brancher blevet populært de seneste år. Her er det vigtigt, at man sørger for at sætte undertekster på sin video. Dette øger antallet af views, for folk der ikke har mulighed for, at se videoerne med lyd på givende tidspunkt. Og det handler jo om lige præcis at fange brugerne, når de er der. 

Memes har også de seneste år været populære, da de er gode til, at interagere med brugerne. Folk tagger og kommentere, når der er sjove, flotte eller relaterbare memes. Dog skal man huske at kende sin målgruppe og passe disse til ens virksomhed og produkter. 

Brug massere af emojis som blikfang 

Når folk stopper ved dit billede, handler det om at fastholde dem til at læse dit opslag. Her er emojis rigtigt godt til at skabe blikfang omkring din overskrift. Brug emojis, der passer til det budskab, som du gerne vil ud med. Brug f.eks. hjerter eller blomster, hvis dit opslag handler om Valentines dag. 

Det er en god måde, at få brugerne til at læse din overskrift. Derfor er det også vigtigt, at teksten herefter er fængende. På den måde får du dine brugere til at læse videre. Når de gør dette kan du i højere grad få dem til, at interagere med dit indhold. 

Dette gælder hvad end du har et ønske om konverteringer, lead generering, eller har et specifikt budskab, du skal ud med. 

Find din tone of voice – til hvert medie 

Hvert medier kræver sin egen tone of voice, altså hvordan du kommunikere til kunderne. På Facebook kan du være mere i øjenhøjde med dine kunder end du f.eks. er på LinkedIn, hvor du måske gerne vil være mere professionel i din kommunikation. 

Det er derfor rigtig vigtigt, at du kender din målgruppe godt. Du kan få et indblik i din målgruppe inde på din virksomhedsside under ’Personer’ og derefter ’Indblik’. Det er rigtig vigtigt, at vide, hvilke mennesker man kommunikerer til. 

Der er nemlig stor forskel på, om du skal fange Mikkel på 18 eller Jette på 60. Tjek derfor din målgruppe inden du begynder at lave Facebook opslag. 

Når du har fundet din tone of voice er det vigtigt at fastholde denne. På den måde kan du påvirke, hvordan du ønsker, at brugerne opfatter din virksomhed. 

Det rette billede format 

Det er vigtigt, at dine billeder bliver lagt op i det rette format. Ellers vil du risikere, at det bliver beskåret skævt eller vigtige elementer ikke kan komme med. Derfor kan du nedenfor finde et cheat sheet til, hvilken billedestørrelse de forskellige platforme bruger. Gem billedet, så du altid nemt kan slå det op hvis du bliver i tvivl. Så øger du chancen for, at dine billeder sidder lige i skabet. 

 

Vil du vide mere om SoMe marketing?

a-round står altid klar til, at hjælpe dig med annoncering og markedsføring på de Sociale Medier.

Kontakt os til en snak på følgende:

Tlf: 71999097

E-mail: [email protected]